onsdag 21. desember 2011

Julevasken

Tar vi høvelig lett på i år.
Eller, mannen har vasket vegger og kjøkkeninnredningen,
men tak skal få være.
Planen er å få lagt nye tak utpå våren en gang.


I år blir jeg ikke fortrolig med de røde gardinene.
Likte bedre de hvite som hang oppe,
men de er kommet opp og skal få være til over jul.
Rokken og nøstekassen som hespetreet er på, er arv etter min nydelige
bestemor. Var visstnok svigermoren hennes
som brukte disse.
Hespetreet er etter min svigermor.
Har litt problemer med hvor i stuen vi skal ha de,
så de flytter stadig rundt.
En dag finner vel de også sin plass.


ellers har jeg ikke pyntet så mye.
Synes det er pynt i seg selv med dette fine lyset fra Bohus.




Disse nissene er også så fine, og de har jeg hatt i flere år.


Har vert hjemme fra jobb i går og i dag, og regner med 
att jeg blir det i morgen også.
Begynte i helga med litt små hoste og en hals som ikke var helt 
slik den skulle.
På mandag da jeg dro hjem fra jobb, var stemmen nesten borte,
og etter en natt til tirsdag med hoste og null soving
så var det klart att det ble ikke jobb på meg.
Så nå skal jeg prøve å bli god før jul, eller
iallefall i løpet av julen.
Har da puslet litt innimellom hostingen da.
Så litt vasking og litt baking,
og innpakking av gaver er gjort.
Så da blir det vel jul i i nord heimen i år også.




3 kommentarer:

lisje astrid's husblogg sa...

Vår reingjering er tingen! ;)
No kan vi nyte at ikkje støvet viser like lett ;)
Helsa mi har ikkje heldt heilt mål i det siste, så her stressar eg ikkje med vask..

Kjempe fine bilder du delar:)

Takk for fine ord frå deg ♥

Ynskjer deg ei god jul!

Klem frå Astrid

Bente sa...

Jeg synes det var koselig hos deg.
Her har jeg lagt på rød duk i stua, for resten av familien synes det var for lite jul i huset.

Ønsker deg og dine en flott jul.

Klem Bente

tonje boganes sa...

Fint du har pyntet! Likte lyset fra Bohus! Søtt julekort i innlegget under! Skjønne barn du har.

Ønsker deg og dine en riktig god jul. Nyt dagene sammen.
Juleklem Tonje